La sessió 3 de la primera activitat ha sigut tranquil·la. Els alumnes han anat treballant. La meva tasca s’ha centrat en passar per cada grup per a què m’expliquessin com havien planificat el treball. Alguns grups s’havien organitzat tenint en compte que era un treball cooperatiu i han previst l’intercanvi d’idees, però d’altres s’havien distribuït les tasques sense pensar massa en intercanviar informació. En general, els he ajudat a ordenar tasques i he insistit en analitzar la rúbrica d’avaluació per a què tinguin clar els objectius del treball. Veig que avancen i que tenen ganes de fer-ho bé.
Les sessions 4 i 5, els alumnes han fet la feina. Buscaven la meva ajuda en ocasions per aclarir algun concepte o dubtes sobre organització. En aquest paper de facilitador de la seva tasca, m'he trobat bé, molt a gust, i crec que els alumnes han avançat amb seguretat. Ara falta veure el resultat final i l'avaluació. Sense dubte, aquesta serà la prova de foc.
El problemes més recurrents estan relacionats amb qüestions metodològiques. En ocasions són ells que pregunten aquestes qüestions, però en altres sóc jo que veig que tenen aquestes mancances. Crec que seria bona idea fer una aturada quan acabem amb aquesta primera activitat per a presentar solucions i alternatives metodològiques per a posteriors treballs. Esperar que siguin ells els que trobin les solucions a problemes que encara són foscos per ells, em sembla massa arriscat. Com ho faré? Encara no ho sé. Potser durant l'avaluació es posaran en evidència aquestes mancances. Una decisió pendent.
Les sessions 4 i 5, els alumnes han fet la feina. Buscaven la meva ajuda en ocasions per aclarir algun concepte o dubtes sobre organització. En aquest paper de facilitador de la seva tasca, m'he trobat bé, molt a gust, i crec que els alumnes han avançat amb seguretat. Ara falta veure el resultat final i l'avaluació. Sense dubte, aquesta serà la prova de foc.
El problemes més recurrents estan relacionats amb qüestions metodològiques. En ocasions són ells que pregunten aquestes qüestions, però en altres sóc jo que veig que tenen aquestes mancances. Crec que seria bona idea fer una aturada quan acabem amb aquesta primera activitat per a presentar solucions i alternatives metodològiques per a posteriors treballs. Esperar que siguin ells els que trobin les solucions a problemes que encara són foscos per ells, em sembla massa arriscat. Com ho faré? Encara no ho sé. Potser durant l'avaluació es posaran en evidència aquestes mancances. Una decisió pendent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada