diumenge, 9 d’octubre del 2016

Valoració de les sessions 6 i 7 de l'activitat 1

En general, les exposicions han sigut previsibles. De moment no han aportat molt més del que faria qualsevol grup d’alumnes de 4t d’ESO. Hi ha mancances metodològiques, estan acostumats a recollir molta informació (tenen la consciència que quan més informació, tindran millor nota) i a presentar-la de manera més o menys ordenada. Es nota que encara no saben treballar de forma ordenada amb un pla de treball previ. En la major part dels casos, sintetitzar els ha costat molt i tenen una predisposició a intentar tractar molt contingut, però no en profunditat ni a ser capaços d’extreure allò essencial de tema. És com si vulguessin donar valor al seu treball a base de tractar molt terreny, però sense aprofundir en les qüestions importants. D’aquesta experiència primera, crec que lo més important és assenyalar la falta metodològica i fer-los conscients de què un bon treball no és aquell que tracta moltes qüestions o que té moltes pàgines.


Crec que, a continuació, haurem de fer una píndola metodològica abans de continuar amb la següent activitat. Però, per a què tinguin alguna cosa concreta sobre la que aplicar-la, crec que primer plantejarem l’activitat i després intentaré que vegin la necessitat d’organitzar-se ordenadament i fer un pla de treball. D’alguna manera els hauré d’explicar com poden fer per a treure més rendiment d’un treball cooperatiu, sense que es perdin en un oceà de continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada