dijous, 1 de desembre del 2016

Valoració de les sessions 2 a la 7 de l'activitat 2

El ritme de treball ha estat bé, però en més d’una ocasió la dinàmica dels grups els portava a discussions que res tenien a veure amb el tema triat. La intervenció contínua del professor ajuda a que no perdin de vista els objectius del seu treball, a que planifiquin i es centrin en el seu pla de treball, a que no perdin el fil. Això obliga a la continua supervisió per part del professor. Hem d'ajudar, aclarir, evitar que es perdin o es disgreguin de la tasca del grup.

Per suposat, hi ha grup suficientment autònoms com per no haver d'estar pendents d'ells. Normalment són grups en què un component assumeix el rol d'organitzador i la resta de components accepten la seva ajuda.

El document amb les indicacions metodològiques els ha ajudat molt a centrar els esforços. Així mateix la rúbrica d’avaluació. Però, de quan en quan i en alguns casos, he de recordar que existeixen aquests documents que els poden ajudar.

La utilització de la rúbrica en el primer treball m'ha fet veure que he d'intentar ser més clar en les descripcions. Hem dissenyat una altra que creiem que s’ajusta molt millor als criteris d’avaluació que hauríem de tenir en compte i que descriu amb més claretat. La nova rúbrica canvia una mica la base d’orientació i intenta ser molt més clara en els criteris per a valorar el nivell de cadascun dels ítems de la base d’orientació.

Com he dit, la intervenció del professor és necessària en molts moments. Els alumnes comencen a adonar-se que no tota la informació és pertinent, no tot és rellevant i en moltes ocasions la recerca és llarga, si no són capaços de tenir criteris clars de selecció. L’assessorament com a expert del professor, ha de ser constant. Treballant d'aquesta manera, la tasca del professor es veu modificada radicalment. Passem de ser un especialista oferidor de continguts, a ser un especialista que dóna suport i ajuda a adreçar els esforços. El nou paper és molt més agraït i promou la relació constant i més directa del professor amb els seus alumnes. La relació en el petit grup afavoreix una relació molt més directa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada